Eurocucina 2010: vuelve el escaparate por excelencia del universo de la cocina, una cita que ya se ha convertido en protagonista absoluta de las tendencias del futuro en los materiales, colores y diseño. Para Snaidero, presencia histórica del Salón, la edición de 2010 de Eurocucina es la ocasión para presentar lo mejor de sus proyectos, fruto de una investigación alejada de las evoluciones socioculturales y de cómo la sociedad contemporánea vive la relación con la casa y la cocina.
Cuatro son las grandes novedades de este año de Snaidero
CODE, a solo un año de distancia, continúa el recorrido comenzado con Orange y se presenta como un proyecto muy rico, expresión de un estilo capaz de satisfacer de la mejor forma posible todas las exigencias del espacio doméstico. El hilo conductor es la aspiración a vivir la casa en absoluta libertad, rediseñando volúmenes y volviendo a trazar líneas para crear así una nueva visual del vivir a través de un "código inverso" que privilegia un proceso de eliminación de lo superfluo a favor de una libertad compositiva y creativa que simboliza la personalización del espacio. Code, a la venta a finales de abril, es fruto de una experiencia de diseño cooperativo internacional que ha implicado a todo el grupo.
CODE se caracteriza por dos núcleos muy fuertes: el color y la madera. Code Colour tiene al color como protagonista absoluto, elemento distintivo para una decoración joven y muy personalizad como protagonista absoluto, elemento distintivo para una decoración joven y muy personalizada. El color se desarrolla a través de los originales muebles-contenedor abiertos, disponibles en toda la gama de lacados de Snaidero, que permite infinitos juegos de composición: un conjunto de vacíos y llenos que diseña la composición y da gran personalidad y liviandad al espacio doméstico. Code Natural, por su parte, es la interpretación del proyecto que habla a un público para el que los valores de la naturalidad de las formas y los materiales son decisivos para la elección. El elemento distintivo de la versión Natural es la puerta de madera de fresno con listones verticales, en la que las incisiones presentan un hundimiento irregular para dar a la puerta movimiento y un juego estético único, cuyo valor se refuerza adicionalmente gracias a la elaboración artesanal realizada a mano en los listones, para exaltar el efecto.
Las otras novedades Snaidero llevan la firma de dos diseñadores que ya en el pasado crearon productos que se convirtieron en iconos indelebles del imaginario común. Los dos proyectos creados en colaboración con Pininfarina, OLA20 e IDEA 2010, son la reinterpretación de dos grandes clásicos de Snaidero. Un desafío importante de verdad: recorrer la filosofía del valor de la historia de Snaidero y la cultura de proyecto, buscando una combinación renovada entre tradición e invención, no solo a través de la simple reedición de los clásicos, sino actualizando los valores que marcaron el éxito y que pertenecen al patrimonio de la marca.
E-WOOD vuelve a confirmar la unión entre Snaidero y Iosa Ghini y se caracteriza por la atención a la búsqueda de materiales de bajo impacto ambiental, transformando la madera en protagonista indiscutible de la vida ecosostenible.
Eurocucina 2010: some advance news on Snaidero
Eurocucina 2010: the showcase par-excellence of the kitchen universe returns once again. An event that by now has become the absolute key scenario for trends in future materials, colours and design.
For Snaidero, historically part of the Exhibition, the 2010 edition of Eurocucina is the perfect occasion for exhibiting the very best of its designs, the result of deep-rooted research into socio-cultural evolutions and of the way in which contemporary society lives its relationship with home and kitchen.
Entering the stand is like entering an INTERNATIONAL METROPOLIS: a map helps in getting one’s bearings, with numbers linked to the product, representing a connection with the city and associated to symbolic addresses in international cities. An information system relative to the name of the kitchen, its designer and the relevant material typologies, defines the identity of each product.
The aim of this information regarding the product is to suggest that TRUE DESIGN is a TIMELESS EXPERIENCE, a set of intangible and tangible values that, adapting themselves to the spirit of the times, always manage to amaze. Snaidero’s vocation for Design is never improvised but is actually part of its history and of its Dna.
Snaidero’s four great new entries this year.
CODE, after just one year, continues the path started with Orange and takes the limelight as an extremely rich design, the expression of a style that manages to perfectly satisfy all the demands in a domestic environment. Its central thread is the aspiration to live the home in absolute freedom, re-designing volumes and re-tracing lines, in this way creating a new perspective of living through a “reverse code” that chooses to eliminate the superfluous in favour of a composite and creative freedom, with the aim of personalising one’s own space. Code, already on the market since the end of April, is the result of an international co-design experience that involved the entire Group.
CODE is characterised by two very strong “souls”: colour and wood. Code Colour’s absolute protagonist is colour, a distinctive element for a young and strongly personalised type of furnishing. Colour develops itself through the original open-shelving container furniture units, available in the whole range of lacquered Snaidero units, that encourage an infinite play of combinations and arrangements: an articulation of open and closed spaces that structures the arrangement and confers great personality and airiness to the domestic environment. Code Natural is instead an interpretation of the design that relates to a public where natural values in shapes and materials are the deciding factor in the choice. A distinctive element in the “Natural” version is the ash-wood door with vertical-staves, where the grooves follow an irregular pattern to provide the door with unique movement and aesthetic play, with its appeal still further enhanced by the handcrafting done on the staves to heighten their effect.
Snaidero’s other new entries carry the signature of two Designers who, in the past, have created products that have become veritable icons, indelibly fixed in the public’s imagination. OLA20 and IDEA 2010, projects created in collaboration with Pininfarina, represent the re-interpretation of two classical Snaidero milestones. A truly important challenge: to embark on a philosophy whereby one’s own history and designing culture is enhanced, aiming at a renewed combination between tradition and innovation, not just by simply re-proposing one’s historical classics, but by re-actualising those values that assured the original success and that are the very heritage of the brand.
E-WOOD reconfirms the union between Snaidero and Iosa Ghini and is characterised by the attention paid to research into low environmental impact materials, transforming wood into the undisputed protagonist of eco-sustainable living.